Assalamualaikum.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Status
Say, “My prayer, my offering, my life and my death are for Allah, the Lord of all the worlds.” - The Holy Quran [6:162]
Kisah Teladan Islamik
Assalamu'alaikum....Selamat datang ke blog Kisah Teladan Islamik....Peace be to you....Welcome to Kisah Teladan Islamik blog...:)

23/11/2012

Author : Unknown Time : 11:48:00 am Total Comment : 0

Krismas


Setiap tahun pada tarikh 25 Disember, penganut Kristian menyambut Hari Krismas, dikatakan hari kelahiran Nabi Isa as yang didakwa mereka sebagai "anak Allah". Nauzubillah . Nak sebut pun rasa hina kan? Ianya menyentuh kesucian zat Allah yang Maha Esa. Mari kita kaitkan pula dengan Al-Quran. Renungkan maksud ayat 88-92 dari Surah Maryam.

“Dan mereka (Orang Kafir) berkata: "Tuhan Yang Maha Pemurah mengambil (mempunyai) an

ak. Sesungguhnya kamu telah mendatangkan sesuatu perkara yang sangat mungkar, hampir-hampir langit pecah kerana ucapan itu, dan bumi terbelah, dan gunung-gunung runtuh, kerana mereka mendakwakan Allah Yang Maha Pemurah mempunyai anak. Dan tidak layak bagi Tuhan Yang Maha Pemurah mengambil (mempunyai) anak.”

Dah dapat maksudnya? Ya…bencana alam sering datang sehari selepas perayaan Krismas, iaitu pada 26 Disember. Itulah harinya bumi memberontak. Kejadian-kejadian bencana alam seperti tsunami, taufan dan pelbagai musibah lain membuktikan kesahihan ayat-ayat di atas.. Kalau kita sebagai umat Islam sendiri rasa begitu hina untuk mengatakan Nabi Isa itu sebagaimana yang didakwa oleh orang Kristian sebagai “anak Tuhan”, bayangkan seluruh alam ciptaan Allah yang kerjanya asyik bertasbih memuji Allah setiap hari dipaksa pula menyaksikan sambutan Hari Krismas itu secara besar-besaran di seluruh dunia.

Wallahualam


0 Komen:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.