Assalamualaikum.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Status
Say, “My prayer, my offering, my life and my death are for Allah, the Lord of all the worlds.” - The Holy Quran [6:162]
Kisah Teladan Islamik
Assalamu'alaikum....Selamat datang ke blog Kisah Teladan Islamik....Peace be to you....Welcome to Kisah Teladan Islamik blog...:)

24/01/2014

Author : Unknown Time : 4:25:00 pm Total Comment : 0

Dakwah Alam Maya

 


Saya dah biasa dihina, dimaki, dimarahi, bahkan diaibkan bila berdakwah di alam maya ni.

Baik dari yang berpurdah hingga berserban.
Baik dari yang bersekolah hingga yang dah berkahwin.

- Satu, bila saya tidak menganggu kehidupan anda, tetapi anda 'ada masa' untuk menganggu kehidupan saya. Itu bermakna kehidupan saya jauh lebih indah.
- Dua, mengaib dan menghina itu tidak menjadikan anda mulia pada pandangan Dia. Bahkan anda tidak lebih daripada manusia biasa yang hina seperti saya.
- Tiga, perbuatan anda itu saya cuma mampu serahkan pada Allah. Saya tak berhak menghukum, cuma Dia yang layak.
- Empat, dakwah tetap diteruskan walaupun ada mata, mulut, tangan, kaki yang tidak suka. Saya berdakwah bukan untuk buat anda suka, tapi buat Dia redha.

Hinaan, cacian, umpatan yang saya terima terlalu sedikit jika nak dibandingkan dengan dugaan yang diterima oleh Rasulullah saw ketika berdakwah. Alhamdulillah.

- Tamat -

0 Komen:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.