Assalamualaikum.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Status
Say, “My prayer, my offering, my life and my death are for Allah, the Lord of all the worlds.” - The Holy Quran [6:162]
Kisah Teladan Islamik
Assalamu'alaikum....Selamat datang ke blog Kisah Teladan Islamik....Peace be to you....Welcome to Kisah Teladan Islamik blog...:)

18/03/2014

Author : Unknown Time : 6:17:00 pm Total Comment : 0

Dakwah

Allah SWT berfirman yang bermaksud:
"Sesungguhnya orang-orang yang sabar akan diberikan kepada mereka pahala dengan tanpa batas." (Surah az-Zumar : 10)

Nabi SAW bersabda yang bermaksud:
'Ujian akan datang silih berganti kepada seorang mukmin atau mukminah mengenai jasadnya, hartanya dan anaknya. Sehingga ia menghadap Allah tanpa membawa dosa." (HR Tirmidzi)

Best tak berdakwah?
Bolehkah menahan sedikit cabaran ketika berdakwah? Hmm..

Kalau dulu orang-orang berdakwah dilemparkan dengan batu dan najis setiap kali menemui masyarakat. Tapi zaman sekarang orang-orang berdakwah dilemparkan dengan kata-kata kesat, hinaan, caci maki di Facebook, Blog, Youtube dan lain-lain. Itulah dakwah. Isi dakwah berlawanan dengan nafsu manusia, tidak semua manusia mahu menundukkan nafsunya untuk menuruti kehendak Allah yakni agama...

Itulah cabaran. Kalau bukan kerana dakwah, kita tidak akan tahu apa-apa mengenai Islam. Dakwah adalah asbab kepada turunnya hidayah kepada kita. Apabila kita berdakwah, kita juga sebenarnya sedang mendakwah diri sendiri... Kerja-kerja dakwah adalah kerja-kerja Nabi. Sebab tu iman Nabi itu mantap dan kuat. Jadi, jangan berhenti berdakwah, samada secara perbuatan atau lisan. InsyaAllah...

Wallahualam...
*berdakwah ikut cara Nabi SAW dan para sahabat adalah yang terbaik, relevan sepanjang zaman, iaitu berdakwah secara face-to-face.

0 Komen:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.