Assalamualaikum.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
Status
Say, “My prayer, my offering, my life and my death are for Allah, the Lord of all the worlds.” - The Holy Quran [6:162]
Kisah Teladan Islamik
Assalamu'alaikum....Selamat datang ke blog Kisah Teladan Islamik....Peace be to you....Welcome to Kisah Teladan Islamik blog...:)

15/01/2012

Author : Unknown Time : 7:16:00 pm Total Comment : 0

Awas Al-Quran Palsu, Al-Furqan Al-Haq (The True Furqan)

Awas Al-Quran Palsu, Al-Furqan Al-Haq (The True Furqan)


Al-Qur’an palsu yang diberi nama Al-Furqan Al-Haq (The True Furqan) yang pertama kali dicetak dan diterbitkan di negara muslim iaitu Kuwait dan Iraq serta disebarkan dan dicetak oleh Amerika dan saudaranya iaitu Israel.
Al-Quran palsu (Al-Furqon Al-Haq) yang diterbitkan dalam bahasa arab dan telah diterjemahkan ke dalam bahasa inggris itu mempunyai 77 surat buatan dalam 366 halaman, di antara nama-namanya adalah: Al-Fatihah, An-Nur, As- salam, Al-Mahabbah, Al-Masih, Ats-Tsalluts, Al-Mariqin, Az-Zina, Al-Makirin, Ar-Ruat, Al-Injil, Al-Asatir, Al-Kafirin, At-Tanzil, At-Tahrif, al-Jannah, Al-Adha, Al-Abas, Asy-Syahid.


Dengan menggunakan “Bismillah” yang membingungkan dan yang menggabungkan 3 agama, Islam, Kristian dan Yahudi. inilah Bismillahnya:

Ertinya: “Dengan nama bapa kalimat roh tuhan yang esa tiga dalam satu satu dalam tiga yang berbeza-beza”
Dan inilah contoh ayat-ayat dalam al-Quran palsu itu:
* Dalam surat Al-Muftarah:

Ertinya: “Wahai manusia sungguh kamu telah mati dan kami hidupkan kembali dengan kalimat injil al-haq kemudian kami hidupkan (kembali) dengan cahaya al-furqon al-haq”.
* Dalam surat Al-Masih:

Ertinya: “Dan kamu mengira bahawa al-injil itu telah diubah (palsukan) sebahagiannya dan kemudian kamu mengingkarinya belakang punggung-punggung kamu.”

Ertinya: “Dan kamu berkata: kami telah beriman dengan Allah dan apa-apa yang telah diturunkan Musa dari Tuhannya kemudian kamu mengingkarinya, dan barang siapa yang menjadikan selain dari agama kami sebagai agamanya maka tidak akan diterima darinya dan inilah perkataan orang-orang munafiq.”
Dan ini semua sememangnya ayat-ayat palsu buatan Amerika.
P/S: Sila share artikel ini kepada rakan-rakan anda untuk kebaikan bersama.

0 Komen:

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.